недеља, 24. март 2013.

Omgaan met complimentjes

In de laatste les hebben we het gehad over een heel interessant onderwerp - omgaan met complimenten. Complimenten geven valt sommige mensen zwaar, ze kunnen niet tegen iemand zeggen dat hij of zij er goed uitziet of een andere compliment geven. Veel mensen zijn zich niet bewust van het belang van woorden. Er is een mooi spreekwoord: "Een goed woord vindt een goede plaats". Het betekent dat we door vriendelijk te zijn, ook vaak een vriendelijke reactie terugkrijgen. Dus, het kan een grote invloed hebben op de verhouding tussen mensen Iedereen weet hoe het een prachtige gevoel is om een compliment te krijgen van iemand en daarom moeten we ook leren hoe we een compliment moeten geven. 
Het is ook belangrijk hoe we reageren op complimenten. Volgens mij is het zelfs moeilijker dan het geven van complimenten. Als we een compliment niet kunnen ontvangen, dan kunnen andere mensen denken dat we onzeker over onszelf zijn of dat we te arrogant zijn. Zelfs als we twijfelen over de oprechtheid van een compliment die iemand aan ons heeft gegeven, moeten we daarvoor bedanken uit beleefdheid.

2 коментара:

  1. Best leuk! Deze blog liet me meer over de complimenten nadenken en ik ben tot een conclusie gekomen. Wat ik het ergst bij het krijgen van een compliment vind is juist het ''bedanken uit beleefheid'' omdat het soms heel vermoeiend is om iets te zeggen wat jij eigenlijk niet denkt of voelt. Wat denk jij ervan?

    ОдговориИзбриши
  2. Hm... je hebt gelijk, het is soms moeilijk om te bedanken als we twijfelen over de oprechtheid van een compliment...maar ik zou dan toch bedanken als iemand probeert "vriendelijk" te zijn zelfs als ik iemand niet openhartig vind.

    ОдговориИзбриши